Rexton W Bireysel İnceleme

Ağustos 2018 ayında 54 bin km.de iken aldığım 2014 Model, 2015 trafiğe çıkışlı Rexton W aracım hakkında izlenim ve değerlendirmeleri kaleme almaya karar verdim. Sorulduğunda hemen yazmak kolay olmuyor. Aklıma gelen konuları bir araya toplayayım ki birilerinin işine yarar belki. Bu yazının ilk versiyonu aracı aldıktan yaklaşık 1 yıl sonra yazıldı. Yaklaşık 1 yıl sonra güncellendi.

Bu araç satın aldığım 12. aracım. Bugüne kadar farklı segmentlerde onlarca farklı aracı uzun süreli olarak kullanıp test etme imkanım oldu. Son 10 yılda sabit olarak iki aracımdan birisi Citroen oldu, önce C4 daha sonra Grand Picasso. Daha sonra SUV isteği nedeniyle uzun araştırma ve test sürüşleri sonucunda karar verip Ssangyong Rexton aldım. Aynı zamanda çift kabin modeli Korando Sports da diğer aracım oldu. İki aracın bana toplam maliyeti sıradan mini bir SUV maliyeti kadar oldu. Korando Sports aracımı satın aldıktan tam bir yıl sonra, aldığım fiyatın üzerine zarar etmediğim bir fiyatla 6 saatte sattım. O dönem ikinci el fiyatları henüz uçmamıştı. Bu açıklamayı bu araçlar zor satılıyor iddiasına cevap olsun diye yazdım. 


Aracın teknik bilgileri sanal ortamda mevcut.

2.0 Motor ve otomatik vites uyumu iyi ancak 2 ton ağırlığı 155 HP motor hızlandırma konusunda çok başarılı değil. Aynı etki yakıt tüketiminde de karşımıza çıkıyor, her şeyin bir bedeli var tabi. Bir arkadaşım evde aslan besleyip ot yediremezsin tabi demişti hoşuma gitti teselli babında. Benim aracım genelde 8-10 litre aralığında yakıyor. Bu özelliklerdeki bir araç için çok değil. 1.4/1.6 benzinli otomatik araçların 10 lt yaktığını düşünürsek bu değerler kabul edilebilir. Bu sınıfta daha az yakan araç yok denebilir. Qashqai, Sportage, Tucson bu aracın sınıfı değil. X5, Q7 Land Cruiser veya Land Rover bu sınıfta. Uçtun diyebilirsiniz ancak aracın boyut, konfor ve sessizliği de bence aracın D sınıfı olduğunu ispatlıyor. Youtube da bu aracın genellikle XC90 ile kıyaslanma videolarını görebilirsiniz. Ruslar bu araçları seviyor ve kullanıyor. Yeni modelleri 2022 yılının ortasında Avustralya'da yok satıyor. Özellikle karavan çekmek için çok tercih ediliyor.

Motor ve şanzumanın Mercedes olduğu doğru ancak SSangyong bazı değişiklikler yapmış. Ben şanzuman yağı değiştirirken filtre için MB filtresi aldım. Ayrıca bunların yağları için MB onaylı yağ öneriyor marka. Vites düzeni zaten eski tip Mercedeslere benziyor. Ancak bu bilgi 5 ileri otomatik vitesler için doğru. Özellikle Korando Sports araçlarda 6 ileri bir şanzuman var, bu şanzuman Mercedes değil, ben sorun yaşamadım ama sorunlu olduğu söyleniyor. SS bu şanzımana manuel mod eklemiş. Vites manuel olarak da kontrol edilebiliyor. Otomatik modda (D) manuel kumanda düğmeleri işlevsiz. Hem vites hem de direksiyon üzerinde kumanda var. Bana vites üzerindekini kullanmak daha kolay geliyor. Saçma bir yazılım uygulaması ile D'den M'ye aldığınızda doğrudan bir küçük vitese geçiyor. Bi mantığı var belki ama benim kullanım tarzım için olumsuzluk oluşturuyor. Genelde motor freni yapmak için kullanıyorum. PSA grubunda aracın otomatik modunda iken manuel müdahale edebilme özelliği çok daha kullanışlı oluyor. Uzun süredir manuel moda almadım bile denebilir. Vitesin gaza tepkisi güzel ayakla istediğim kumandayı sağlayabiliyorum.

Öncelikle aracın görüntüsü kaslı ve yerden yüksek oluşu arazi şartları için insana güven veriyor. Motor ve asfalt sesi Fransız ve Japon araçlarına göre daha az. Kaporta daha kalın ve tok bir kapı kapanma sesi var. Ayrıca dayanıklı. İki defa test etme şanssızlığımız oldu, birincide demir kapı yamuldu, ikincide telefon direği aracı durdurdu. İkisinde de araçta işlem yapmaya değecek nitelikte hasar oluşmadı. :) Bazı noktalardan trim sesi geliyor ancak rahatsız edici boyutta değil.

Yürüyen parçalar gerçekten kaliteli, kasislerden geçtiğinizde acaba zarar görür mü diye endişe hissetmiyorsunuz. Sadece hızlı geçişlerde arkadan bir ses geliyor ama rahatsız edici değil.

Aracı ilk gördüğümde üçüncü sıra koltuklar nedeniyle bagajın yüksekliğinden gözüm korkmuştu ancak kullanımda bir olumsuzluk yaşamadım. Bazı ağır yüklerin koyulması zor olabiliyor.

Aracın üçüncü sıra koltuğu gerçekten çok kolay açılıyor ve kullanımı rahat. Normal boyuttaki yolcular için bile rahat bir seyahat imkanı sunuyor. 7 yetişkin 2 ilkokul çağındaki çocuk sorunsuz 40-50 km mesafelere seyahat ettik. Ayrıca süspansiyon ve çekiş konusunda da hiç sorun olmadı.

Aracın beğenmediğim özelliklerine gelirsek. Yol bilgisayarcığı gösterge panelinin altında küçük bir likit ekran, sınırlı sayıda bilgi veriyor onuda değiştirmek için elinizi direksiyonun arasından sokup küçük bi düğmeye basıp durmanız lazım, bi süre sonra kullanmaya çalışmayı bıraktım. Yol bilgisayarı yok diyelim biz ona.

Gündüz farlarını park lambaları ile paralel bağlamışlar. Sürekli ekranda ışık açık lambası yanıyor bunun şöyle bir dezavantajı var sistem gece sandığı için klima ve ekran aydınlatması karanlık oluyor ve gündüz okumak/kullanmak zorlaşıyor. DRL sigortası çekilerek iptal edilebilir o zamanda gündüz farları yanmıyor.

Dijital klima çok kullanışsız. Auto konumunda neyi neden yapıyor bilemiyorsunuz. Tamamen otomatik yani sizi kaale hiç almıyor. Sürekli manuel kullanıyorum.

Bu tarz bi araçta soğutmalı torpido benzeri bişeye ihtiyaç var. Citroen Grand Picasso'daki içeçek bölmesi gerçekten uzun yol dostu bir ayrıntı imiş.

Daha önce farklı arazi araçları kullandığımda en çok tedirgin olduğum konu yol tutuşu idi. Sert süspansiyon nedeniyle genelde virajlarda zıplayan araçlar tedirgin edici olurdu. Rexton yol tutuşu konusunda oldukça başarılı. Bu yükseklikte ve bu ağırlıktaki araç neredeyse yol tutuş konusunda iddialı olan C4 HB araç kadar iyi yol tutuyor.

Bilmeyenler için W versiyonunda aracın 4X4 modu sürekli kullanım için değil ve o modda iken 80 km. hızın üstüne çıkmayın uzun süre yüksek hızla kullanmayın diyor.
Kullandığım sürede 5-10 defa 4X4 moduna aldım ihtiyaç ortadan kalkınca devre dışı bıraktım. Ancak 4 çeker modunda yaz lastikleri ile kar üzerinde kış lastiği varmış gibi gidiyor bu da güzel bişey tabiki. Sadece bir defa 4X4 Low modunda kullandım. Çamurlu ve yokuş bir yolda traktör gibi yokuşu çıkıyor. Çok başarılı.




Araç içinde nerdeyse her yerde çakmak girişi var. Ön tarafta 3 tane, ayrıca bagajda bir tane. Karavan tarzı kullanmak için ideal.

Aracın bakım ve idame masrafı çok yüksek değil. 10 bi km.de bir bakıma girmesi gerekiyor. 60 bin km.de bir şanzuman yağı değişimi gerekli bu bakımlar biraz yüksek oluyor. Yetkili serviste filtre ve sarf malzemeleri muadil araçlara göre daha uygun. Ancak önemli bir parça ihtiyacı olduğunda sorun uzun sürer mi bilemem. Bu devirdeki ulaşım imkanları ile Kore'den bile makul sürede parça getirilebileceğini düşünüyorum. Geçen süre içinde ABS ile ilgili az bozulan ve pahalı parça ihtiyacım oldu. 1 günde tedarik ettiler.

2.0 motor nedeniyle vergi biraz yüksek ancak bu tarz araçlar içinde neredeyse 2.0 motor araç yok. 

SSanyong araçların bazı modellerinde bazı kronik sorunlar olduğu söyleniyor. Ben iki aracımda da yaşamadım. Rexton bu konuda daha güvenilir. 

Aracın ikinci el fiyatı emsallerine göre düşük sebebini bende bilmiyorum. Yoksa araç gerçekten daha değerli olmayı hak ediyor. Markanın telaffuzu zor diye herhalde. Bunu söyleyeceğime 30-40 fazla verir 3-5 harfli ismi olan bi araç alırım diyor insanlar herhalde. :) 2017 Model aracın sıfırı 220 bin tl iken ikinci elleri 120-130 civarı satılıyordu. Araç fiyatlarının kontrolsüz yükseldiği bu dönemde Ssangyong kaliteli araç kullanmak isteyenler için hala mantıklı bir tercih.

Satış konusunda endişeniz yoksa güvenle binmek ve keyif almak için tercih edebileceğiniz bir araç. Ben de ne zaman elimde kalır mı acaba satıp tutulan bir araç mı alsam diye biraz bakındığımda bu aracın eline su dökmeyi bırakın terini silemeyecek araçların iki katı fiyatını görünce vazgeçip ben bu araca binerim arkadaş diyorum. Hala da biniyorum. Uzun yıllar satmayı düşünmüyorum. Ah bi de şu yakıt fiyatları olmasa.







Yorumlar

  1. Evet şu anda yazıyı okudum bir 2013 model Rexton sahibi olarak. Hızlanma isteği ve arzusu konusunda size katılıyorum çok da güvenip sollama yapmıyorum uzun bir konvoyda ve araba dolu iken, tecrübe ettim bir kaç kez yok vaz geçtim. Ama şunu söyleyebilirim ki uzun otoban sürüşlerinde 1200 k saat üzerindeki sürüşlerde gayet canlı ve hızlanma isteği olduğunu gördüm. Aracın torku sizi koltuğa yapıştırmıyor belki ama hızlanma eğrisi aşağı düşmeden artarak ilerliyor bu konuda istikrarlı. Altı ileri olsa imiş tam tadında olurmuş bu mevcut yazılım ve alt yapı ile.
    Ben arazide özellikle ön camlardan gelen sese tac oluyorum yani açıkçası rahatsız ediyor. Cam fitilleri içi keçeli yada kadife olsa imiş belki bu bir nebze çözebilirmiş bunu. Geçen haffta kapı kartonunu söktüm bu yüzden. Kendi kendime dedim herhalde cam krıkosu gevşedi ve ses yapıyor, hayır sorun cam yatağı ve fitiller.

    Cam yatağı içten ayarlanamıyor sabitlenmiş perçimle o yüzden cam biraz daha kasılmıyor ve lastik fitiller iyi de olsa camın titreşimini absorve edemiyor tam anlamıyla.

    Dört çekeri güzel çalışıyor bir çok kez kullandım hatta her hafta kullanıyorum da diyebilirim. Dört çekere hiç ihtiyaç duymayn birisi bile altı ayda bir beş dakika tüm modlarında kullanmalı ki yağlama yapsın araç sıkı kalmasın.

    Bir taban koruma muhafazası yok aracı lifte aldığımda altının bir karton parçası ile ölçülerini aldım hafta sonu sanayide demir doğramacı bir velime yaptırmayı planlıyorum, özellikle şanzıman altı ve motor altı ayrı ayrı iki parça halinde vida yerleri de mevcut zaten. Üç milim sac levhalar işimi görecektir.

    Evet yol tutuşu gayet iyi ve hatta başarılı oldukça. Bu anlamda gerçekten de sınırlarını biliyor iseniz aracın bir binek kadar güzel gidiyor diyebilirim.

    Ama dışarıdan yedek parça temini nasıl olacak bilemiyorum çünkü bazı basit şeyleri kendim yapabiliyor iken servise gitmeyi tercih etmeyenlerdenim. Yağı ve filtreleri ben kendim değiştirebiliyorum hatta yürüyen aksamda bulunan bir çok parçayı da. Sırf bunları yapabilmek için daha kolay sökme takma için özel lokma takımları aldım.

    Ses sitemi için yani önde navigasyonlu ve tv-video oynatıcılı bir multimedia tavsiyeniz var ise tüm tuşları da direksiyondan aktif ben de almak isterim olmadı araya bir aparat ile kendim bağlarım artık.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeniz için teşekkürler. Ben aldığımda üzerindeki Windows tabanlı mültimedya cihazı androidli Avgo ile değiştirdim. Dokunmatik çok iyi değil. Radyo çekim kalitesi rezalet. İnternet bağlantısı yaptığımda neredeyse cihaz sürünüyor. Daha kaliteli bir cihaz kullanmanızı öneririm.

      Sil
  2. Rexton 2,7 çok farklı. Ani hızlanması koltuğa yapıştırıyor diyebilirim. 186 hp. Ancak yakıt tüketiminden oldukça memnunum. Karma 10 lt, uzun yol 9 - 9,5 lt. Sürekli dört çeker. Hız da 200 ü geçemedim. Diğer açıklamalarınız gayet güzel olmuş. Benim ilavem bu kadar. Teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder